вторник, 23 сентября 2014 г.

Tabata pls go

Табата рассказал еще больше о фф15.
Раз.
- The battle system will feature very flashy moves and abilities, and feel like an action packed flow of moves. There will be warping and magic attacks, and there will be combination attacks with party members which are generated automatically based on context.
- He also mentions that because this is a RPG, you can also play more strategically, and that during combat you can pause the game into a menu and adjust party behavior, change weapons, etc.
- The weapon system in the game is treated like a deck. You set weapons on the deck in the menu, and during combat the most appropriate weapon in the deck will be used based on the situation.
- The evasion in the game is executed by "defensive movement" which is a stance the player goes into when holding down the defense button. This allows the player to move around defensively avoiding attacks.
Два.
We’re designing it to be a road movie that you can experience as an RPG. You’ll feel the romance of going on a trip, and such
Три.
- The party members being all men was something that [former director] Tetsuya Nomura had kept as a very important element of this journey.
- it’s not healthy to have a bias in genders
Четыре.
- With Final Fantasy 15, I do want to make it more casual
- I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game
- It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button. I myself am not getting any younger. I don't want to be frantically pushing buttons.  


Я хотел было что-то сказать, но потом понял, что уже всё сказал.



Какие же выблядки, всё-таки.
То есть вот когда "СИ" брала у Китасе интервью, у него спросили, мол, а где наши взрослые герои в финалках? Где мой капитан Баш? Я с финалками уже дофига времени, мне тридцать лет, дайте мне моего капитана Баша! На что Китасе ответил, что финалки делаются для подростков, а вы, взрослые, сосите лапу.
И теперь этот жуёбок Табата говорит, что у нас будет ссаная однокнопочная боевка с instant gratification, потому что он ёбаный старпёр и ему лениво жать на кнопочки?

А что делать тем, кому не лениво? Тем, кто умеет и хочет таймить атаки и перекаты, вручную выбирать оружие и активировать тим-экшны с напарниками и, например, переключаться на них и бегать не за одного только Ноктиса? Блин, да почти всё из перечисленного тут было в портативном типануле. Табата, ты ёбнулся? Sausagefest у него, блядь, нездоровый, а однокнопочная боевка здоровая. Что ты несешь сука сука что ты несешь сука


Дело уже до того доходит, что японцы сами пошли делать петицию против Табаты в пятнашке. Тщетно, конечно, но я подписал, потому что, даже если в самой игре всё будет лучше, чем мы сейчас тут себе представляем, пошёл бы он нахуй с такими заявлениями.